گاه نوشتی بر اوضاع کلشتر

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 51
بازدید هفته : 224
بازدید ماه : 222
بازدید کل : 10735
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 129
تعداد آنلاین : 1



 

 

در آخرین پنجشنبه بهمن ماه 90 بنده،مسعود رفیعی به همراه نوادگان (نتیجه ها) حاج رضا علی خسروی،ارباب بزرگ کلشتر به دیدن آقای حسینی رفتیم و در مورد دوران زندگی حاج آقا خسروی صحبت کردیم که خلاصه ای از مباحث را به نوشته درآوردم.

حاج رضاعلی خسروی معروف به رضاعلی قاسم اف متولد 1299 هجری قمری فرزند حاج قاسم خسروی از سران منطقه به شمار می رفت.او در آن زمان تاجر و بازرگان بود و با روسیه تجارت می کرد.او در تمام این منطقه نفوذ داشت و خیلی از اراضی شهرستان رودبار به نام او بود و برای کلشتر بسیار خدمت کرد. برادر او محمد معروف به مشیرالرعیا حاکم شهرستان رودبار و نماینده املاک مفخم سمیعی پدربزرگ پرفسور سمیعی به شمار می رفت.

خدایش بیامرزد

لینک عکس بالا

حاج رضاعلی که ارباب بزرگ کلشتر و منطقه بود،خانه ای بسیار بزرگ و زیبا در محله سراب بنا کرده بودند. در آن خانه ی اربابی روسای زیادی رفت و آمد می کردند و افراد زیادی مشغول به کار بودند که یکی از آنها مرحوم صدرالله امیرزاده بود که در حادثه زلزله جان خود را از دست داد.

صدرالله امیرزاده

لینک عکس بالا

صحبتهای دیگری عنوان شد که چون برای خواننده جالب نبود و جذابیتی نداشت،داخل وب قرار ندادم. اما عکسهایی قدیمی برای شما تهیه کردم.

 خرداد ماه 1323

لینک عکس بالا

حدودا 50 سال پیش

لینک عکس بالا

لینک عکس بالا


ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ برچسب:, توسط مسعود رفیعی کلشتری
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :